Видача ліцензії на мовлення з використанням радіочастотного спектра (наземне ефірне мовлення) здійснюється на конкурсних засадах.
1 Крок – Національна рада оголошує конкурс на отримання ліцензії на мовлення шляхом ухвалення відповідного рішення. ( Конкурс на отримання ліцензії. Подання документів для участі у конкурсі)
Таке рішення має бути опубліковано на офіційному сайті Національної ради, окрім того регулятор розміщує відповідне повідомлення на своєму веб-сайті упродовж трьох робочих днів з дня ухвалення рішення про оголошення конкурсу та не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку подання заяв на участь в конкурсі. Повідомлення розміщується в розділі Конкурси – ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО КОНКУРСИ.
У повідомленні зазначаються:
1) інформація про предмет конкурсу, технічні характеристики радіочастотного спектра та територію покриття каналу мовлення або ефірної багатоканальної електронної комунікаційної мережі, на каналі якої здійснюватиметься мовлення;
2) умови ліцензії;
3) розмір конкурсної гарантії;
4) максимальний розмір ліцензійного збору;
5) перелік документів, що повинні додаватися до заяви, та вимоги до їх оформлення;
6) граничний термін подання заяв на участь у конкурсі;
7) адреси та порядок подання заяви та документів на конкурс, у тому числі порядок подання заяви через електронний кабінет;
8) банківські реквізити рахунку для внесення гарантії та призначення платежу;
9) граничний термін розгляду заяв на участь у конкурсі.
2 Крок – підготовка до участі в конкурсі.
Для того щоб прийняти участь участі в конкурсі необхідно подати ЗАЯВА на участь у конкурсі для видачі ліцензії на мовлення з використанням радіочастотного спектра. У заяві повинні бути зазначені такі відомості про претендента:
1) для юридичної особи:
- ідентифікаційні дані;
- адреса, за якою здійснюється редакційний контроль (у разі якщо вона не збігається з місцезнаходженням);
- контактні дані (телефон, адреса електронної пошти);
- прізвище, ім’я та по батькові керівника юридичної особи;
відомості про структуру власності відповідно до вимог статті 26 Закону “Про медіа” за формою Форма 1 Форма 2 Форма 3 , встановленою Національною радою (для публічних аудіовізуальних медіа та аудіовізуальних медіа громад додатково – підтвердження статусу неприбутковості). (Посилання на вебсемінар – Структура власності та Часті помилки при заповненні відомостей по структурі власності)
2) для фізичної особи – підприємця:
- ідентифікаційні дані;
- місце реєстрації або надання сервісу, контактні дані (телефон, адреса електронної пошти).
*Зверніть увагу, що якщо Ви фізична особа – підприємець, то відомості про структуру власності не подаєте.
Що ще зазначається в Заяві?
а) вид діяльності у сфері медіа (аудіовізуальне лінійне мовлення, аудіальне лінійне мовлення);
б) технічні характеристики радіочастотного спектра (територіальна категорія мовлення, технічні характеристики та територія, постачальник електронних комунікаційних послуг);
в) програмна концепція мовлення:
- логотип чи позивний;
- загальний обсяг, періодичність та час мовлення;
- формат;
- обсяг дитячих програм (за наявності);
- обсяг поширення національного продукту;
- обсяг програм, що спрямовані на певну аудиторію або мають певне тематичне спрямування;
для радіомовлення – частка пісень державною мовою та/або іноземними мовами, які є офіційними мовами Європейського Союзу, поширених протягом доби, а також у кожному проміжку часу між 07:00 та 14:00 і між 15:00 та 22:00.
для телеканалів місцевої та регіональної категорій – частка (відсоток) загального тижневого обсягу програм новин та інших програм, що стосуються подій відповідної місцевості або регіону.
для публічних аудіовізуальних медіа – мінімальні обсяги поширення програм місцевих або регіональних новин – інформації про поточні події відповідної громади (громад) або відповідної області чи регіону; дискусій щодо соціально-економічного та культурного розвитку громад або областей чи регіонів; програм, що містять інформацію, важливу для громади області чи регіону (освітню, культурологічну, політичну, історичну тощо), присвячених висвітленню проблем громади або просуванню її інтересів; програм, що містять інформацію, пов’язану із спільним інтересом (інтересами) громади або присвячені обговоренню питань діяльності громади.
для аудіовізуальних медіа громад – мінімальний обсяг поширення програм, що містять інформацію, пов’язану із спільним інтересом (інтересами) громади або присвячені обговоренню питань діяльності громади
Крім Заяви, необхідно разом з нею подати документи згідно переліку зазначеному у повідомленні про конкурс. Зверніть увагу що заяву та документи треба подати в певний строк визначений в повідомленні.
Закон “Про медіа” визначає, що до заяви додаються такого роду документи:
1) нотаріально посвідчені копії установчих документів (в тому разі, якщо установчі документи не можуть бути отримані Національною радою через офіційні веб-сайти державних органів України за унікальним ідентифікатором);
2) копія документа, що підтверджує внесення конкурсної гарантії (крім конкурсів на отримання ліцензій на мовлення місцевих публічних аудіовізуальних медіа та аудіовізуальних медіа громад);
3) інформація про логотип чи позивні та зобов’язання, спрямовані на виконання умов ліцензії (вимоги до програмної концепції мовлення, а саме формат або зобов’язання щодо забезпечення мінімальних обсягів поширення програм, що спрямовані на певну аудиторію або мають певне тематичне спрямування).
Інформація та документи, що подаються є відкритими та будуть оприлюднені на веб-сайті Національної ради не пізніше ніж за 14 днів до дня проведення конкурсу, крім даних, що не підлягають оприлюдненню.
Заява та документи подаються через електронний кабінет, але наразі ця функція обмежена, тому подаються в паперовій формі на юридичну адресу Національної ради: 01601, м. Київ, вул. Прорізна, буд. 2, або в електронній формі на електронну пошту Національної ради: nrada@nrada.gov.ua.
Конкурсна гарантія складає 10% максимального розміру ліцензійного збору (крім конкурсів на отримання ліцензій на мовлення місцевих публічних аудіовізуальних медіа та аудіовізуальних медіа громад) і є підтвердженням наміру взяти участь у конкурсі. У разі перемоги в конкурсі внесена гарантія зараховується як частина суми ліцензійного збору. У разі відмови від участі в конкурсі, а також у разі несплати ліцензійного збору впродовж 30 днів з дня оприлюднення на веб-сайті Національної ради рішення про визначення переможця конкурсу, гарантія зараховується до державного бюджету.
Якщо Вам було відмовлено в допуску до конкурсу, або Ви не стали переможцем, можете подати заяву на повернення конкурсної гарантії. При цьому слід врахувати, що на написання заяви у Вас є 30 днів після прийняття рішення про відмову в допуску до конкурсу або рішення про визначення переможця конкурсу інше медіа.
На що варто звернути увагу! (Посилання на вебсемінар – Часті помилки при заповненні заяв на реєстрацію/ліцензування)
- Під час заповнення Заяви та документів до них необхідно використовувати гарнітуру Times New Roman та шрифт розміром 12–14 друкарських пунктів.
- Заява та документи до неї, що подаються в паперовій формі, мають бути належним чином засвідчені, підписані керівником або уповноваженою особою та скріпленні печаткою суб’єкта у сфері медіа (за наявності).
- У разі підписання заяви та документів до неї уповноваженою особою, до заяви додається документ, який підтверджує повноваження такої особи.
- У разі подання заяви в електронній формі на заяву та всі документи до неї накладається кваліфікований електронний підпис чи печатка із урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
- Національна рада забезпечує автоматичний імпорт інформації про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців з відповідних державних реєстрів, отже інформація, яка міститься в інших державних реєстрах та є відкритою, не має вимагатись Національною радою.
- У разі подання неповної інформації, неподання окремих документів (інформації), Національна рада зобов’язана повідомити Вас про це не пізніше ніж на десятий день після отримання заяви на участь у конкурсі із зазначенням чіткого та вичерпного переліку недоліків. Для виправлення недоліків Вам надається 10 робочих днів з дня направлення такого повідомлення.
Після спливу граничного терміну для подання заяв на участь у конкурсі, у Національної ради є місяць для того щоб ухвалити рішення про допуск чи відмову в допуску до конкурсу.
Рішення про відмову в допуску до конкурсу повинно містити детальне обгрунтування і вказувати на встановлені факти, що підтверджують наявність передбачених законодавством підстав для прийняття відповідного рішення.
Впродовж трьох робочих днів після ухвалення рішення про допуск чи відмову в допуску до конкурсу, Національна рада має повідомити заявника про це та оприлюднити інформацію про це на своєму веб-сайті.
Чому Вас можуть не допустити до конкурсу?
1) заяву подано пізніше граничного терміну, визначеного в повідомленні про оголошення конкурсу;
2) структура власності не відповідає вимогам, визначеним частинами першою – третьою статті 21, частиною другою статті 25, частиною першою статті 120 Закону України “Про медіа”;
3) відомості, зазначені у заяві та документах, поданих для участі в конкурсі, не відповідають дійсності;
4) порушено встановлені Законом України “Про медіа” або умовами конкурсу вимоги до оформлення заяви на участь у конкурсі та документів, що до неї додаються, за умови що Національна рада повідомляла про це претендента, але такі порушення не були виправлені;
5) не сплачено конкурсної гарантії;
6) до медіа, яке подається на конкурс, в порядку, передбаченому Законом України “Про санкції”, застосовано санкції у вигляді анулювання або зупинення ліцензії у сфері медіа чи заборони користування радіочастотним спектром України.
3 Крок – конкурс.
Учасники конкурсу повідомляються Національною радою про день, час та місце проведення конкурсу впродовж п’яти робочих днів після прийняття рішення про проведення конкурсу, але не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дня його проведення, окрім цього така інформація оприлюднюється на веб-сайті Національної ради.
Засідання на якому проводиться конкурс є відкритим, на ньому розглядаються подані заяви, заслуховуються представники претендентів та визначається переможець конкурсу. Заздалегідь потурбуйтесь про свою презентацію, це не обов’язково, але надасть Вам змогу як найкраще себе представити.
Присутнім на засіданні Національної ради учасникам конкурсу чи їх представникам надаються рівні можливості для виступу та представлення своїх заяв на участь у конкурсі.
Відсутність учасників конкурсу чи їх представників під час розгляду та прийняття рішення щодо поданих на конкурс заяв, визначення переможця конкурсу не є перешкодою для розгляду та прийняття відповідних рішень Національною радою.
Якщо у визначений строк для подачі заяв не надійшло жодної заяви на участь у конкурсі або якщо за результатами розгляду заяв на участь у конкурсі Національна рада не допустила до участі в конкурсі жодного претендента, Національна рада продовжує граничний термін прийому заяв, відкладає проведення конкурсу на певний строк або скасовує конкурс.
У таких випадках Національна рада повідомляє про прийняте рішення в порядку, установленому для оголошення конкурсу. Тобто таке рішення має бути опубліковано на офіційному сайті Національної ради, окрім того регулятор розміщує відповідне повідомлення на своєму веб-сайті упродовж трьох робочих днів з дня ухвалення.
Критерії за якими оцінюється претендент:
- запропоновані учасником конкурсу обсяги поширення національного продукту;
- запропоновані учасником конкурсу обсяги поширення передбачених умовами ліцензії програм, що спрямовані на певну аудиторію або мають певне тематичне спрямування;
- досвід діяльності учасника конкурсу у сфері медіа (наявність грубих та значних порушень законодавства у сфері медіа).
Національна рада у своєму рішенні щодо поданих на конкурс заяв та визначення переможця конкурсу наводить обґрунтування щодо ступеня відповідності зазначеним критеріям стосовно кожного з учасників конкурсу, а також причин визначення учасника переможцем конкурсу, зокрема підстав визнання його таким, що найкраще порівняно з іншими учасниками відповідає зазначеним критеріям.
Одночасно з рішенням про визначення переможця конкурсу ухвалюється рішення про видачу переможцю конкурсу ліцензії.
У разі участі в конкурсі лише одного учасника він визнається переможцем конкурсу, за умови відповідності його зобов’язань як учасника конкурсу умовам ліцензії.
Національна рада повідомляє учасникам конкурсу рішення щодо поданих на конкурс заяв та визначення переможця конкурсу, а також оприлюднює таке рішення не пізніше наступного робочого дня після його підписання і набирає чинності з дня їх оприлюднення, якщо інше не передбачено в самому акті, але не раніше дня оприлюднення.
4 Крок – отримання ліцензії.
Коли Ви маєте право отримати ліцензію? – Не пізніше наступного дня після отримання підтвердження про сплату ліцензійного збору Національна рада зобов’язана видати ліцензію. Ліцензія видається шляхом здійснення відповідного запису в Реєстрі. Також впродовж трьох робочих днів Національна рада зобов’язана надіслати переможцю конкурсу повідомлення про видачу ліцензії.
Навіть у разі невиконання Національною радою зобов’язання, переможець конкурсу набуває статусу ліцензіата та має право розпочинати відповідну діяльність наступного дня після спливу цього строку.
Про початок мовлення ліцензіат зобов’язаний повідомити Національну раду упродовж 10 днів після початку мовлення.
Ліцензія оформлюється Національною радою в електронній формі та є записом у Реєстрі, який має містити таку інформацію:
1) ідентифікаційні дані ліцензіата;
2) вид діяльності, право на здійснення якого надає ліцензія;
3) дата прийняття та номер рішення Національної ради про видачу ліцензії;
4) строк дії ліцензії;
5) ідентифікатор у Реєстрі, за яким у Реєстрі доступна повна інформація про ліцензіата та умови ліцензії, у тому числі структура власності ліцензіата, а також:
- логотип чи позивні,
- територіальна категорія,
- технічні характеристики та територія покриття каналу мовлення або каналу ефірної багатоканальної електронної комунікаційної мережі (в тому числі місцезнаходження та потужність передавачів, територія розповсюдження, канал або частота мовлення).
У разі наявності специфічних умов конкурсу на отримання ліцензії:
- програмна концепція мовлення, в тому числі зобов’язання ліцензіата щодо обсягів поширення національного продукту,
- формат або зобов’язання ліцензіата щодо обсягів поширення передбачених умовами ліцензії програм, що спрямовані на певну аудиторію або мають певне тематичне спрямування.
Ліцензія видається на строк 10 років і може бути продовжена.
Продовження строку дії ліцензії.
Продовження строку дії ліцензії на мовлення з використанням радіочастотного спектра (наземне ефірне мовлення) здійснюється у порядку, визначеному статтею 59 Закону України «Про медіа» (далі – Закон), та відповідно до вимог ПОРЯДКУ подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяв щодо ліцензування суб’єктів у сфері медіа.
Для продовження строку дії ліцензії на мовлення з використанням радіочастотного спектра необхідно подати:
- Заяву про продовження строку дії ліцензії на мовлення з використанням радіочастотного спектра. на мовлення з використанням радіочастотного спектра. Така заява подається не раніше ніж за 180 днів та не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії ліцензії.
- Відомості про структуру власності (крім суб’єктів, які здійснюють діяльність як фізичні особи-підприємці) відповідно до вимог статті 26 Закону України «Про медіа», а саме Форма 1 Форма 2
- Підтвердження статусу неприбутковості (для публічних аудіовізуальних медіа та аудіовізуальних медіа громад).
- Нотаріально посвідчені копії установчих документів претендента, якщо установчі документи не можуть бути отримані через офіційні веб-сайти державних органів України за унікальним ідентифікатором.
- Інформацію про логотип чи позивні.
- Зобов’язання, спрямовані на виконання вимог до програмної концепції мовлення щодо формату або забезпечення мінімальних обсягів поширення програм, що спрямовані на певну аудиторію або мають певне тематичне спрямування.
Зверніть увагу!
До введення в експлуатацію електронного кабінету Заява про продовження строку дії ліцензії на мовлення з використанням радіочастотного спектра та документи до неї подаються в паперовій формі на юридичну адресу Національної ради: 01601, м. Київ, вул. Прорізна, буд. 2, або в електронній формі на електронну пошту Національної ради: nrada@nrada.gov.ua.
Під час заповнення Заяв та документів до них використовувати гарнітуру Times New Roman та шрифт розміром 12–14 друкарських пунктів.
Заява та документи до неї, що подаються в паперовій формі, мають бути належним чином засвідчені, підписані керівником або уповноваженою особою та скріпленні печаткою суб’єкта у сфері медіа (за наявності). У разі підписання заяви та документів до неї уповноваженою особою, до заяви додається документ, який підтверджує повноваження такої особи. У разі подання заяви в електронній формі на заяву та всі документи до неї накладається кваліфікований електронний підпис чи печатка із урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
Інформація та документи, що подаються ліцензіатом є відкритими, оприлюднюються на веб-сайті Національної ради упродовж 10 робочих днів з дня їх отримання Національною радою, крім даних, що не підлягають оприлюдненню.
У разі подання неповної інформації, неподання окремих документів (інформації) або виявлення технічних (друкарських) помилок у поданих документах Національна рада зобов’язана повідомити про це Вас не пізніше ніж на десятий день після отримання заяви про продовження строку дії ліцензії із зазначенням чіткого та вичерпного переліку недоліків. Для виправлення недоліків Вам надається 10 робочих днів з дня направлення такого повідомлення.
Національна рада розглядає заяву про продовження строку дії ліцензії і ухвалює рішення про продовження строку дії ліцензії або про відмову в продовженні строку дії ліцензії не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії ліцензії. Підставами для відмови в продовженні ліцензії є:
1) заяву подано поза межами строку;
2) відомості, зазначені у заяві та доданих до неї документах, не відповідають дійсності, крім помилок у ідентифікаційних даних осіб, що не впливають на прозорість структури власності;
3) порушено вимоги до оформлення заяви та документів, що до неї додаються, за умови що Національна рада повідомляла про це ліцензіата, але такі порушення не були виправлені ліцензіатом;
4) упродовж строку дії ліцензії з дня її видачі чи з моменту останнього продовження строку її дії до ліцензіата за цією ліцензією Національною радою були застосовані 10 чи більше заходів реагування у вигляді штрафу за вчинення значних порушень та/або два чи більше заходів реагування за вчинення грубого порушення та які не скасовані у встановленому законом порядку на день розгляду Національною радою питання щодо продовження строку дії відповідної ліцензії;
5) структура власності не відповідає вимогам, визначеним частинами першою – третьою статті 21, частиною другою статті 25, частиною першою статті 120, а також пунктами 1, 3 частини першої статті 120 Закону України “Про медіа” (якщо така невідповідність випливає з поданих ліцензіатом документів);
6) до ліцензіата в порядку, передбаченому Законом України “Про санкції”, застосовано санкції у вигляді анулювання або зупинення ліцензії у сфері медіа чи заборони користування радіочастотним спектром України.
За продовження строку дії ліцензії сплачується ліцензійний збір. Строк дії продовженої ліцензії становить 10 років.
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО РЕЄСТРУ СУБ’ЄКТІВ У СФЕРІ МЕДІА
Внесення змін до Реєстру суб’єктів у сфері медіа (далі – Реєстру) щодо ліцензіата та умов ліцензії здійснюється у порядку, визначеному статтею 60 Закону України «Про медіа» (далі – Закон), та відповідно до вимог ПОРЯДКУ подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяв щодо ліцензування суб’єктів у сфері медіа.
Ліцензіат зобов’язаний звернутися до Національної ради із заявою про внесення змін до Реєстру у випадках:
1) реорганізація ліцензіата;
2) зміна структури власності ліцензіата, внаслідок якої відбулися зміни кінцевого бенефіціарного власника, ключових учасників чи власників істотної участі;
3) зміна технічних характеристик чи території покриття каналу мовлення або каналу ефірної багатоканальної електронної комунікаційної мережі (в тому числі місцезнаходження чи потужності передавачів, території поширення, каналу або частоти мовлення);
4) для ліцензії на мовлення – зміна логотипу чи позивних;
5) для ліцензії на мовлення – намір ліцензіата внести зміни до програмної концепції мовлення, у тому числі щодо зобов’язань ліцензіата щодо обсягів поширення національного продукту, формату (якщо формат був умовою конкурсу, за яким було отримано ліцензію) або зобов’язань ліцензіата щодо обсягів поширення передбачених умовами ліцензії програм, що спрямовані на певну аудиторію або мають певне тематичне спрямування;
6) для ліцензії на мовлення – об’єднання ліцензій одного ліцензіата з однаковою програмною концепцією мовлення в межах однієї територіальної категорії.
Для внесення змін до Реєстру суб’єктів у сфері медіа необхідно подати:
- Заяву про внесення змін до Реєстру суб’єктів у сфері медіа щодо ліцензіата та умов ліцензії.
- Документи, що підтверджують зміни до ліцензії, передбачені пунктом 10 Порядку подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяв щодо ліцензування суб’єктів у сфері медіа.
До заяви, у разі реорганізації ліцензіата, додаються документи, які підтверджують правонаступництво, або їх нотаріально засвідчені копії. У разі зміни структури власності ліцензіата, внаслідок якої відбулися зміни кінцевого бенефіціарного власника, ключових учасників чи власників істотної участі, – оновлені відомості про структуру власності.
Якщо змінилися технічні характеристики чи територія покриття каналу мовлення або каналу ефірної багатоканальної електронної комунікаційної мережі (у тому числі місцезнаходження чи потужності передавачів, території поширення каналу або частоти мовлення) – копія розрахунку електромагнітної сумісності для радіообладнання мовлення Українського державного центру радіочастот.
До введення в експлуатацію електронного кабінету Заява про внесення змін до Реєстру суб’єктів у сфері медіа та документи до неї подаються в паперовій формі на юридичну адресу Національної ради: 01601, м. Київ, вул. Прорізна, буд. 2, або в електронній формі на електронну пошту Національної ради: nrada@nrada.gov.ua. Під час заповнення Заяв та документів до них використовувати гарнітуру Times New Roman та шрифт розміром 12–14 друкарських пунктів.
Заява та документи до неї, що подаються в паперовій формі, мають бути належним чином засвідчені, підписані керівником або уповноваженою особою та скріпленні печаткою суб’єкта у сфері медіа (за наявності). У разі підписання заяви та документів до неї уповноваженою особою, до заяви додається документ, який підтверджує повноваження такої особи. У разі подання заяви в електронній формі на заяву та всі документи до неї накладається кваліфікований електронний підпис чи печатка із урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
У разі намірів ліцензіата внести зміни до програмної концепції мовлення, слід враховувати, що форма програмної концепції мовлення, затверджена рішенням Національної ради № 562 від 13.04.2017 (зі змінами) втратила чинність.
З урахуванням вимог Закону України «Про медіа», для внесення змін до Реєстру щодо умов ліцензії, під час подання інформації про заплановану програмну концепцію мовлення надаються такі відомості (зверніть увагу! Зазначаються тижневі обсяги мовлення. Види форматів лінійних аудіовізуальних медіа:
- Формат – (новини/ діловий/ суспільно-політичний, культурологічний/ освітній/ просвітницький, розважальний, спортивний, музичний, дитячий, релігійний, фільмовий, документальний, стиль життя/ відпочинок/ здоров’я/ подорожі, телеторгівля, парламентський/ урядовий/ корпоративний, канал загальної тематики, канал для дорослої аудиторії, інший тощо);
- Обсяг дитячих програм (мінімальний обсяг у годинах та хвилинах на тиждень;
- Обсяг поширення національного продукту (мінімальний обсяг у годинах та хвилинах на тиждень, частка (відсоток) від загального тижневого обсягу мовлення);
- Зобов’язання щодо забезпечення мінімальних обсягів поширення програм, що спрямовані на певну аудиторію або мають певне тематичне спрямування (мінімальний обсяг у годинах та хвилинах на тиждень, частка (відсоток) від загального обсягу мовлення);
для радіомовлення – частка пісень державною мовою та/або іноземними мовами, які є офіційними мовами Європейського Союзу, поширених протягом доби, а також у кожному проміжку часу між 07:00 та 14:00 і між 15:00 та 22:00:
для телеканалів місцевої та регіональної категорій – частка (відсоток) загального тижневого обсягу програм новин та інших програм, що стосуються подій відповідної місцевості або регіону;
для публічних аудіовізуальних медіа – мінімальні обсяги поширення (у годинах та хвилинах на тиждень, частка (відсоток) від загального тижневого обсягу мовлення):
- програм місцевих або регіональних новин – інформації про поточні події відповідної громади (громад) або відповідної області чи регіону;
- дискусій щодо соціально-економічного та культурного розвитку громад або областей чи регіонів;
- програм, що містять інформацію, важливу для громади області чи регіону (освітню, культурологічну, політичну, історичну тощо), присвячених висвітленню проблем громади або просуванню її інтересів;
- програм, що містять інформацію, пов’язану із спільним інтересом (інтересами) громади або присвячені обговоренню питань діяльності громади;
для аудіовізуальних медіа громад – мінімальний обсяг поширення програм, що містять інформацію, пов’язану із спільним інтересом (інтересами) громади або присвячені обговоренню питань діяльності громади (у годинах та хвилинах на тиждень, частка (відсоток) від загального обсягу мовлення).