Прозорість медіа

Структура власності суб’єкта у сфері медіа має бути прозорою. Структура власності є  прозорою, якщо одночасно виконуються такі вимоги:

 

1) відомості про структуру власності суб’єкта у сфері медіа дають змогу встановити:

 

усіх осіб, які мають пряму та/або опосередковану істотну участь в суб’єкті у сфері медіа або можливість значного або вирішального впливу на управління та/або діяльність суб’єкта у сфері медіа;

усіх ключових учасників суб’єкта у сфері медіа та всіх ключових учасників усіх юридичних осіб у ланцюгу володіння корпоративними правами суб’єкта у сфері медіа;

характер взаємозв’язків між зазначеними у цьому пункті особами;

 

2) серед власників істотної участі у суб’єкті у сфері медіа на всіх рівнях структури власності відсутні трасти, крім випадку, якщо трастовий керуючий (комерційний агент, номінальний власник або номінальний утримувач) діє виключно в інтересах установника трасту, який заявляє себе як кінцевий бенефіціарний власник чи власник істотної участі суб’єкта у сфері медіа або контролює та керує трастом виключно в інтересах вигодонабувача (вигодоодержувача) або бенефіціара дискретного трасту, який заявляє себе таким;

 

3) серед власників істотної участі у суб’єкті у сфері медіа на всіх рівнях структури власності відсутні юридичні особи, зареєстровані в офшорних зонах, перелік яких затверджений Кабінетом Міністрів України.

 

Звертаємо увагу, відповідно до частини третьої статті 25 Закону України “Про медіа” вимоги щодо прозорості структури власності, не поширюються на структуру власності суб’єктів у сфері публічних аудіовізуальних медіа, а також суб’єктів у сфері медіа, які є або засновані:

 

  • державними органами, органами місцевого самоврядування, їх асоціаціями, державними та комунальними підприємствами, установами, організаціями;
  • державними органами іноземних держав;
  • громадськими об’єднаннями та їх відокремленими підрозділами;
  • політичними партіями, їх структурними утвореннями;
  • релігійними організаціями;
  • професійними спілками, їх об’єднаннями, організаціями профспілок;
  • творчими спілками;
  • організаціями роботодавців, їх об’єднаннями;
  • торгово-промисловими палатами;
  • міжнародними організаціями,
  • за умови, що відомості про структуру власності таких суб’єктів у сфері медіа містять інформацію про усіх осіб, які мають пряму та/або опосередковану істотну участь в суб’єкті у сфері медіа.

 

Суб’єкти у сфері медіа зобов’язані:

інформувати Національну раду про свою структуру власності та її зміни в порядку, передбаченому статтею 26 Закону;

суб’єкти у сфері аудіовізуальних медіа та постачальники електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра, крім суб’єктів, які здійснюють діяльність як фізичні особи-підприємці, зобов’язані: розмістити актуальні відомості про свою структуру власності за формою, що встановлюється Національною радою (за винятком даних, що не підлягають оприлюдненню), на своєму вебсайті (за його наявності), забезпечивши доступ до таких відомостей через головне меню (візуально видиме посилання з головної сторінки) відповідного вебсайта;

у разі якщо в структурі власності відбулися зміни кінцевого бенефіціарного власника, ключових учасників чи власників істотної участі, такий суб’єкт зобов’язаний впродовж 45 робочих днів з дня, коли відбулися відповідні зміни, подати до Національної ради заяву про внесення змін до Реєстру та оновлені відомості про структуру власності в порядку, передбаченому Законом.

 

Випадки, в яких подаються відомості про структуру власності: 

 

  1. При реєстрації суб’єкта у сфері медіа, що здійснює мовлення без використання радіочастотного спектра (лінійне медіа).
  2. На участь у конкурсі для видачі ліцензії на мовлення з використанням радіочастотного спектра та на постачання електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра.
  3. При поданні заяви про продовження строку дії ліцензії на мовлення з використанням радіочастотного спектра та на постачання електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра.
  4. До заяви про внесення змін до Реєстру суб’єктів у сфері медіа.

 

Відомості про структуру власності подаються до Національної ради за формою ( Форма 1 Форма 2  Форма 3), що встановлюється Національною радою.

 ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО РЕЄСТРУ СУБ’ЄКТІВ У СФЕРІ МЕДІА

  • щодо ліцензіата та умов ліцензії здійснюється у порядку, визначеному статтею 60 Закону та відповідно до вимог Порядку подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяв щодо ліцензування суб’єктів у сфері медіа, затвердженого Рішенням Національної ради 18.05.2023 № 350.
  • щодо суб’єкта у сфері медіа – реєстранта здійснюється в порядку, визначеному статтею 64 Закону і Порядку подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяв щодо реєстрації суб’єктів у сфері медіа, затвердженого Рішенням Національної ради від 18.05.2023 № 352.

Важливо. У разі реорганізації ліцензіата/реєстранта правонаступник ліцензіата/реєстранта зобов’язаний упродовж 10 робочих днів з дати переходу до нього прав та обов’язків ліцензіата/реєстранта подати до Національної ради заяву про внесення змін до Реєстру та документи, які підтверджують правонаступництво, або їх нотаріально засвідчені копії (для ліцензіата).

ДОСЛІДЖЕННЯ ПИТАННЯ ДОТРИМАННЯ ВИМОГ ДО СТРУКТУРИ ВЛАСНОСТІ

Забезпечення дотримання вимог до структури власності визначається положенням статті 27 Закону України “Про медіа”.

Звертаємо увагу, що документи, складені іноземними мовами, подаються до Національної ради з перекладом державною мовою, засвідченим нотаріально. Документи, видані органом іноземної держави, мають бути засвідчені нотаріально за місцем видачі та легалізовані в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Переглянути відео

Відомості про структуру власності суб’єктів у сфері медіа